כשמדברים על סינונים מדברים למעשה על אותם החללים אשר ממוקמים בגולגולת ותפקידם קשור לתהליך של הפקת הקול והתהודה. מעל השיניים האחוריות בלס העליונה נמצאים הסינוסים, ועל כן, במידה ויש צורך להשתיל שיניים במקום זה וקיים חוסר בנפח עצם הלסת למעשה יהיה קושי להכיל את השתל. בפועל אחרי שמבצעים עקירת שן, העצם, שעד אותו שלב אחזה בשן, עלולה להיספג. לכן חשוב לשים לב שלא יעבור זמן רב מידי מרגע עקירת השן ועד רגע ההשתלה שכן עלולה להיוותר מעט מידי עצם.

במקרים כאלה הטיפול היעיל ביותר הוא הרמת סינוס, או במילים אחרות: הגדלת כמות העצם סביב השתלים, וכל זאת על חשבון נפח הסינוס.
שיטות שונות להרמת סינוס:

• הרמה פתוחה וצידית: חודרים אל מרחב הסינוס דרך הצד החיצוני של האזור שבו היו השיניים.
• הרמה סגורה: נכנסים אל חלל הסינוס ישירות דרך המקום שבו היו קיימות השיניים בעבר.

למי מיועד הטיפול?

כשמדברים על טיפול של הרמת סינוס מדברים על טיפול המיועד למטופלים שאומנם רוצים וצריכים לעבור השתלת שיניים, אך כתוצאה מכך שיש להם עצם מועטה מידי במקום המיועד להשתלה, יש לבצע הרמת סינוס. כהכנה לטיפול, אשר מטרתו היא להגדיל את העצם על חשבון חלל הסינוס, צריך לעשות צילומים פנורמיים וCT, ורק לאחר מכן ניתן יוכל הרופא לבחור את שיטת הטיפול המתאימה ביותר.

יש מטופלים שאצלם הבחירה תהייה הרמת סינוס פתוחה אך אצל אחרים הבחירה המלצתו של הרופא תהייה לעשות הרמת סינוס סגורה.לכן חשוב לבצע את כל הבדיקות שצריך טרם הטיפול שכן רק כך ניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת ונכונה.

כיצד מתבצע הטיפול?

ישנם מספר שלבים לטיפול הרמת סינוס פתוחה, והם:

• יצירת חתך בחניכיים של המטופל ופתח בעצם הלסת אל תוך הסינוס.
• דרך הפתח יחדיר הרופא את החומרים השונים המשמשים לבניית העצם החדשה.
• בסיום הטיפול הרופא יתפור ויסגור את החתך.
המטרה של החומרים המוחדרים למקום היא כמובן להוות תחליף לעצם המקורית והטבעית. לרוב הכמות המוחדרת גדולה ביותר שכן כך טיפול ההשתלה שיבוא לאחר מכן יהיה מוצלח יותר.

המטרה של הרמת הסינוסים היא לגרום לכך שתהייה יותר עצם שתוכל לקלוט את השתלים בבוא העת ולכן הרמת הסינוס היא השלב הראשון בכל מה שקשור לטיפולי השתלת השיניים, במידה ואכן חסרה עצם למטופל.