אנשים שחסרות להם שיניים בפה עלולים לסבול מקשיים שונים כמו: בעיית ביטחון עצמי בגלל האסתטיקה של הפה, בעיה ללעוס מזונות שונים וכאבים.

לכן טבעי שטיפול כמו השתלת שיניים יהיה נפוץ כל כך, והדבר הראשון שצריך לדעת עליו זה שלמעשה שתל הוא בורג שעשוי לרוב מטיטניום. התפקיד העיקרי שלו הוא להחליף את השיניים הטבעיות, ובנוסף לכך, הוא מהווה בסיס ומשענת לשיקום בטוח ויציב. דבר נוסף שכדאי לדעת על נושא השתלות השיניים, הוא שהיום כבר ניתן לעשות זאת בצורה הרבה יותר מהירה, יעילה ואפילו ללא כאבים.

כמה שתלים כל מטופל צריך?

ראשית, כדאי לדעת שכמובן העניין משתנה בין מטופלים שונים, ושנית, חשוב לדעת שיש מספר שיטות שונות הקשורות כולן להשתלת שיניים.

• האפשרות הראשונה היא גשר: מדובר על חיבור של לפחות שלושה כתרים שונים ומטרת החיבור היא לחפות על חוסר של לפחות שן אחת. בנוסף, הפתרון של גשר יוכל להתאים רק במקרים שבהם השיניים התומכות נמצאות במצב מצוין. ישנם מספר יתרונות לטיפול כזה, כמו לדוגמא: הטיפול מהווה שיקום קבוע, הוא מהיר, פשוט וגם אסתטי. עם זאת, חשוב לדעת שקיים גם חיסרון לטיפול הגשר, והוא: הצורך להשחיז את השיניים השכנות והתומכות.

• האפשרות השנייה היא השתלת שן: אם חסרה רק שן אחת ניתן לבצע השתלה של שתל בודד ואף להוסיף כתר שנתמך על ידי השתל. היתרונות: שיקום השן נעשה באופן עצמאי וללא כל קשר למצב השיניים השכנות (כפי שקורה באופציית הגשר) ובנוסף לכך, הטיפול מהיר וניתן לבצע הכול בו זמנית.

מהם הפתרונות כשחסרות מספר שיניים?

במקרה זה ישנן לא מעט אפשרויות אשר חלק מהן דומות למקרים של חוסר בשן אחת:

גשר: המצב זהה למקרה שבו חסרה רק שן אחת, רק שהפעם מספר השיניים התומכות יהיה רב יותר. חשוב להבין שגם במצב של חוסר במספר שיניים עדיין מצב השיניים התומכות הוא מהותי ומכריע.

תותבת חלקית להוצאה: זהו טיפול וותיק ומוכר בתחום רפואת השיניים והיתרונות שלו הם שאין כל תלות במצב השיניים הקיימות. מצד שני, השתלה כזאת פחות אסתטית והלעיסה פחות חזקה.

שתלים: ניתן להתקין כמה שתלים שצריך והיתרון העיקרי של שיטה כזאת זו העובדה שמדובר על טיפול עמיד שלא דורש תיקונים או שיניים.

באופן כללי ניתן לומר שגם בתחום רפואת השיניים, כמו בתחומים אחרים, הטכנולוגיה היום בשיאה. לכן ניתן גם לעבור טיפולים מורכבים ביותר של השתלות שיניים ביום אחד וכל זאת תוך כאב הרבה פחות משמעותי לעומת הכאב שאנשים היו נאלצים להתמודד איתו בעבר בטיפולי דומים.