בחיי היום יום, כאשר שום דבר לא כואב לנו אנחנו לא באמת עוצרים לחשוב על השיניים שלנו. אנחנו רגלים לכך שהן שם, ממלאות את תפקידן ומסייעות לנו ללעוס את כל סוגי המזונות שאנחנו אוכלים. עם זאת, כאשר מתחילות הבעיות, הכאבים והתחושות הלא נעימות, אנחנו מגיעים אל רופא השיניים וכל הדרך מתפללים שזה לא יכאב, לא יעלה לכם הרבה ולא יהיה סיפור גדול. זה נשמע לכם מוכר כי זו גם ההתנהלות שלהם לגבי בריאות הפה? אם כך, כדאי שתדעו שזו לא ההתנהלות הכי טובה שיש. על בריאות הפה אתם יכולים להקפיד יותר בחיי היום יום ואתם תראו שאם תעשו זאת זה ימנע מכם הרבה מאוד כאבים ומחלות חניכיים שונות בעתיד, אז למה לא? כל מה שצריך לעשות זה להתרגל לעניין ולקחת אותו כמה שיותר ברצינות, ואתם תראו שזה ישתלם לכם, ובגדול.

הקפידו על ניקיון מעמיק

מחקרים מראים שבצורה מפתיעה לא כל האוכלוסייה מקפידה על צחצוח שיניים, ומי שכן עושה את זה לא תמיד עושה זאת נכון. ראשית, יש אנשים שמצחצחים שיניים רק פעם אחת ביום ושנית, לא כולם עושים את זה בצורה נכונה. אנחנו מתרגלים בגיל צעיר לסגנון צחצוח מסוים ובטוחים שהוא הנכון ביותר, אך האמת היא שלא תמיד זה כך. לכן חשוב לפנות אל רופא השיניים, בלי להתבייש, ולבקש ממנו שילמד אתכם לצחצח שיניים כמו שצריך. בצורה כזאת תגלו בוודאי גם אתם שאתם יכולים לשפר את אופן הצחצוח, מה שיגרום לכך שהשיניים שלכם תקבלנה טיפול טוב יותר. בנוסף לכך, אם גם אתם נוהגים לצחצח את השיניים רק פעם ביום הגיע הזמן שתעשו זאת לפחות פעמיים, כי בצורה כזאת החיידקים ושאריות המזון לא נשארים זמן רב בחלל הפה.

הקפידו לבדוק את מצב השיניים

עוד דבר שיוכל לעזור לכם לצמצם את הכאב, את העלויות והטיפולים השונים, זה אם תבדקו את השיניים שלכם על בסיס קבוע. כמובן שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד וצריכים לפנות אל רופא השיניים המומחה, אך האמת היא, שזה מומלץ בחום. זה נכון: ביקורים אצל רופאי השיניים עולים כסף וגוזלים לא מעט זמן, אך זה בהחלט שווה את ההשקעה שלכם. אתם תראו שבצורה כזאת, כאשר יהיה מעקב מתמיד אחרי הפה והשיניים שלכם ניתן יהיה לזהות מחלות מייד כשהן מתחילות. בצורה כזאת ניתן יהיה גם לטפל בהן מוקדם יותר וכך לחסוך לכם כאב והוצאה כלכלית מיותרת. השיניים, כמו כל איבר אחר בגוף, דורשות השקעה, טיפוח ולא מעט תשומת לב בחיי היום יום. למרות שאולי שינוי ההרגלים שלכם בנושא הזה זו נראית לכם כמו משימה בלתי אפשרית, אתם תראו שזה אפשרי, כדאי ומומלץ בחום.