שיניים הם עניין רציני. בעיות בשיניים ובחניכיים עלולות לגרום לכאבים ולתחושה לא נעימה ולכן יש לטפל בהן בכובד ראש. בנוסף, מחלות שיניים וחניכיים מחמירות והולכות ונעשות קשות יותר לטיפול עם הזמן, עלות הטיפול יקרה יותר והטיפול עצמו כרוך בכאבים חמורים יותר ובהחלמה קשה יותר. מכל הסיבות הללו ועוד מומלץ מאוד להיות במעקב צמוד במרפאת שיניים וכן לדאוג להיגיינת שיניים מיטבית. על פי ההמלצות הרווחות, יש לבקר אצל שיננית פעם בשלושה חודשים עד חצי שנה לצורך ניקוי אבנית וגילוי מוקדם של מחלות שיניים וחניכיים. לרופא השיניים מומלץ להגיע לפחות פעם בשנה. כאמור, הקפדה על ביקור סדיר במרפאות השיננית ורופאי השיניים יעזרו לכם לשמור על היגיינת הפה, יסייעו לאבחון מוקדם של מחלות חניכיים או שיניים וכתוצאה מכך ימנעו מכם סבל מיותר לפני ובמהלך הטיפולים.

לאיזה רופא שיניים כדאי ללכת?

על מנת לבחור את רופא השיניים, ראשית חשבו האם אתם בוחרים רופא לצורך מעקב או לצורך בעיה מסוימת. במידה ואתם צריכים מענה ספציפי מצד הרופא, כדאי לבחור באחד שמומחה לתחושות המסוימות שאתם חווים וללכת אליו על מנת לקבל את חוות הדעת המקצועית ביותר. בנוסף, גם מיקום גאוגרפי הוא חשוב כאשר בוחרים רופא בכלל ורופא שיניים בפרט. מומלץ לבחור רופא שיניים שקרוב למקום מגורכם וכך הביקור הלא נעים ממילא אצל רופא השיניים יהיה כרוך בפחות מאמץ – ולכם יהיו פחות תירוצים לבטל את התור. תוכלו למצוא המלצות רבות ברשת האינטרנט, וכל מה שתידרשו לעשות זה לחפש בגוגל מספר מילות מפתח, לדוגמה: רופא שיניים בבת ים. המלצות כדאי לקחת גם מחברים ומכרים ולשאול אותם אצל איזה רופא שיניים הם מטופלים והאם הם מרוצים מאיכות הטיפול ומהרופא עצמו. למרות הסטיגמה הרווחת, אין צורך ללכת לרופא שיניים פרטי לצורך טיפולים שגרתיים. רופאי השיניים בקופות החולים מצוינים וכדאי מאוד לנסות אותם לפני שמשלמים סכומי עתק לרופאי שיניים פרטיים.

כיצד להפוך את הביקור אצל רופא השיניים לנעים יותר?

כולנו יודעים שביקור אצל רופא השיניים יכול להיות מעט מאיים וחלקנו אפילו ממש נחרדים מהמחשבה על הכאב וחוסר הנוחות שלעיתים כרוך בטיפול. לפני הכל, חשוב לזכור כי בריאות השן היא דבר חשוב מאין כמותו ופגיעה בבריאות השיניים טומנת בחובה כאבים של ממש וכן פגיעה באסתטיקה. לכן למרות שמדובר בחוויה לא נעימה, חשוב מאוד להקפיד לבקר את רופא השיניים באופן תדיר. יחד עם זאת, ישנן מספר דרכים להקל על החוויה. בחרו רופא ששמעתם עליו המלצות חיוביות. אחד שיהיה רגיש ומתחשב ויבין את החששות שלכם מפני טיפול השיניים. גם רופא שיניים שיהיה אדם נעים ונחמד יכול לשפר את החוויה בצורה משמעותית ולהפוך אותה לנסבלת יותר.